Competenties en Vaardigheden
- Beleid omvormen naar praktische toepassing en het vertalen ervan naar taken voor management en de werkvloer. Ik ben een echte verbinder; ik kan goed besluitvorming uit het MT doorvoeren naar instructies op uitvoerend niveau. Andersom sta ik pro-actief de directie bij in de besluitvorming rondom het beleid, rekening houdende met de capaciteiten en visie van de organisatie en de vigerende wet- en regelgeving.
- Ik ben een uitstekend gesprekspartner op alle niveaus, zowel intern als extern. Ik ben een echt mensen-mens. Binnen het bedrijf spreek ik de taal van management en directie; op de werkvloer stem ik af op het niveau van de medewerkers. Extern voer ik met (semi-) overheden, alsmede het groot- en kleinbedrijf contractbesprekingen en inkoopgesprekken en ben ik contactpersoon bij offertetrajecten en evaluaties.
- Ik kan goed contracten en regelgevingen vertalen naar praktische mogelijkheden en beperkingen voor de organisatie. Voorbeelden zijn voorwaarden uit aanbestedingen en inkoopvoorwaarden, CAO-bepalingen, RI & E maatregelen, specifieke keurmerk en ISO aangelegenheden en gerechtelijke procedures. Het toepassen en toetsen ervan aan de uitvoering en de bijbehorende registraties behoren hierbij tot mijn ervaringen uit voorgaande functies.
- Aansturen en motiveren van medewerkers en het vaststellen van het juiste (persoonlijk) opleidingsplan. Middels mijn hands-on instelling weet ik wat speelt binnen de afdelingen en wat nodig is om het werk efficiënter in te richten. Coaching en (groeps-)instructies zijn onder meer tools die ik hierbij toepas. Zowel op afdelings- als bedrijfsniveau signaleer ik (doelbewuste) afwijkingen. Afhankelijk van de strategie, behoort herstructureren van werkzaamheden en het budgetteren ervan tot mijn vaardigheden.
- Een uitstekende taalkennis. Nederlands is mijn moedertaal, met het Limburgs dialect in mijn dagelijkse omgeving als een vanzelfsprekende factor. Mijn opleiding bedrijfseconomie heb ik in het Engels gevolgd en ik spreek dagelijks Engels binnen mijn omgeving. Duits en Frans waren keuzevakken in mijn opleiding. Doordat ik zowel Franstalige en Duitstalige familie heb, beheers ik in beide talen vloeiend.
Prestaties
- Binnen diverse functies heb ik directies begeleid in de groeifase van hun bedrijven. Naast een succesvolle acquisitie middels aanbestedingen heb ik hen tevens bijgestaan in het herstructureren van de organisatie en het behoeden voor de (financiële) valkuilen van deze fase, alsmede in het signaleren en verzorgen van de benodigde formaliteiten en keurmerken.
- Ter voorbereiding van de verduurzaming van het wagenpark van een drietal vervoersorganisaties, heb ik contacten met diverse organisaties, leveranciers en overheden gelegd. Middels een succesvolle inschrijving zijn alle projecten gegund en in de periode 2019-2020 onder mijn regie geïmplementeerd.
- Vanuit mijn eigen ondernemerschap heb ik een eenmanszaak opgebouwd naar een BV structuur en na een periode van recessie weer veilig afgebouwd en afgesloten na 12 jaar. Naast een separate housing, facilities & contract BV had ik de organisatie ingericht met 2 werkmaatschappijen voor de zakelijke en particuliere markt. Op het hoogte punt had ik 48 man in dienst en draaide ik een jaaromzet van 1,2 miljoen euro.
- Ik heb diverse start-ups en projecten begeleid binnen diverse sectoren. Alle start-ups zijn nog altijd succesvol actief; een herenmodezaak, taxibedrijf, kringloopwinkel en een kapsalon. Ik heb hierbij de ondernemers met goede ideeën, maar met een beperkte kennis van overige zaken, begeleid op het gebied van vergunningen, opzet van administraties, inkoop en verkoop. Op projectbasis, middels teamwork met 4 andere professionals, hebben wij een discount App voor de hotelsector en een platform voor de taxisector ontwikkeld. Beide plannen waren medio 2012/2013 helaas nog hun tijd te ver vooruit en zijn niet verder gekomen dan een eerste marktintroductie.
Werkervaring
01/2020 – heden DM Care – zelfstandig ondernemer
Administratieve ondersteuning van (gelieerde) ondernemingen en het inschrijven op aanbestedingen binnen de vervoerssector voor diverse ondernemers binnen en buiten Limburg.
06/2017 – 06/2021 Operationeel Manager
Bij een grote onderneming met vijf labels in Midden- en Noord-Limburg. +350 personeelsleden en een jaaromzet van 13 miljoen euro.
Mijn taak was de dagelijkse aansturing van de interne organisatie (29 fte binnen 6 afdelingen).
Daarnaast vervulde ik de rol van Secretaris van de directeur en stond hem zo bij in de bedrijfsvoering.
09/2014 – 06/2017 Regiomanager/Projectleider voor zuidoost Nederland
Bij een franchise organisatie voor het personenvervoer met een jaaromzet van circa 80 miljoen euro.
Intern relatiebeheer voor 28 franchisenemers in Limburg, Oost- Brabant en Gelderland. Beleidsmatig en Operationeel betrokken bij diverse klanten in zowel nieuwe als lopende projecten voor (semi-) overheden.
Een van de hoofdactiviteiten was het inschrijven op Europese en onderhandse aanbestedingen in mijn regio.
10/2012 – 09/2014 HR Manager en bedrijfsadviseur.
Middelgroot vervoersbedrijf met diverse labels zakelijk en particulier. Herstructureren bedrijfsvoering na sterke groei van de organisatie; Invoering dossieropbouw en opzet van directe en probleemgerichte aanpak.
02/2010 – 12/2014 Market your Life – zelfstandig ondernemer
Eenmanszaak tbv advies opdrachten en initiële participaties in projecten.
04/2004 – 01/2010 V.I.P. & Security Services B.V. - Aandeelhouder en Algemeen directeur
Opgericht om key-accounts in onder te brengen. Sinds 2006 Housing & Facility Services toegevoegd voor twee andere eigen firma’s om schaalvergroting toe te passen op Inkoop, Onderhoud, Huisvesting en Administratie.
02/2001 – 10/2008 Taxi Zuid Limburg B.V. - DGA en 50% aandeelhouder (vanaf 07/2006)
Zakelijk vervoersbedrijf. Naast het mede bepalen van de koers van het bedrijf had ik een aantal hoofdtaken; Financiën, Administratie, Marketing, Acquisitie en Kwaliteitsbeheer.
06/2006 – 05/2008 A-Tax Zuid Limburg B.V. - DGA en 50% aandeelhouder.
Particulier taxibedrijf, dat middels een overname van de assets is opgericht om zowel het capaciteitsprobleem bij Taxi Zuid Limburg op te kunnen vangen, alsmede de beoogde schaalvergroting voordelen bij VIP & Security Services te kunnen realiseren. Mijn takenpakket was gelijk aan dat bij Taxi Zuid Limburg.
Opleidingen en Trainingen
1994 – 2001 International Management (bedrijfseconomie); Marketing & Organisatie - Maastricht University, Diploma: Master Degree in Economics
1998 – 1999 Erasmus project; ½ jaar studie en ½ jaar stage buitenland; Université Robert Schumann, Strasbourg, Frankrijk; Certificaat 4e leerjaar
2001 Algemene Ondernemersvaardigheden & Branche opleiding ondernemer Taxibedrijf
2014 – 2019 Diverse trainingen in offerte schrijven en wetgeving/ CAO bepalingen toepassen - Halfjaarlijks; cursus actualiteiten aanbestedingsrecht via De Haan Advocaten,
06/2021 SVH opleiding en diploma Sociale Hygiëne & HACCP voedselveiligheid certificaat
2005 – 2021 Jaarlijkse BHV / Brandbestrijding, Preventiemedewerker en evacuatie training
12/21-05/22 Opleiding tot data-analist; Excel, Python en Power-BI